Konsten att hålla en fisk vid liv


För det första så är det oerhört krångligt att fotografera en fisk. För det andra så började jag tänka på när jag och en kompis ville starta fiskuppfödning när vi var små. (hum.. bara några år sedan, men ändå!) Jag tyckte det var fascinerande med dessa små djur, speciellt de med stora stjärtfenor i regnbågens alla färger.


And now to the point.


Hur svårt är det egentligen att ta hand om en fisk? Man behöver bara mata en gång per dag och rengöra akvariumet lite då och då. Men jag kan verkligen inte hålla dom i livet, de bara dog i min famn. Inte bokstavligt talat. Jag vet verkligen inte varför!.. Men jag kände mig som en fiskmödare, så gav snabbt upp denna dröm om att bli fiskuppfödare. De få fiskar som överlevde skänkte jag bort till min kompis. Har för mig att det bara var en alg-ätare som kom helskinnad från mitt akvarium. Rest in peace de resterande.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback