100311 • redigerad vs oredigerad

Detta är en oredigerad bild från en arabutställning som jag fotade för ett bra tag sedan. Bilden är mörk, har fel vitbalans och är lite tråkig, uppfattar jag det som.





Så jag öppnade bilden i photoshop och började leka lite. Jag valde att ha den i svartvit eftersom att jag tycker att solen som faller ner på marken gör då sig väldigt effektfull. Hästen i sig är väldigt mäktig, inte sant? Jag ville få hästen närmare så jag croppade (har glömt ordet) den och lät hästen vara mer åt höger än i mitten, vilket gör så att bilden upplevs mycket mer tilltalande och ger mer rörelse och liv. Jag var också noga med att randen med fönster skulle vara snyggt placerad. Väggen ger bilden djup. Jag måste erkänna att jag gillar denna bilden.




Bättre, sämre? You name it! Alla utan Fii (Sofia Sandberg) får ge kritik.

Kommentarer
Postat av: fii

HAHAHAHAHAHAHA x'D

jag skrattade på riktigt när jag läste xxD du är för rolig :) jag tycker den över är fin, men den svartvita är helt klart snyggare :)

men för att undvika smygreklam kan du ju ta bort skyltarna i på väggarna i bakgrunden.. ;)

2010-03-11 @ 13:20:09
Postat av: Cassa svarar:

Komiskt att jag inte har tänkt en tanke åt reklamen ^^

2010-03-11 @ 14:08:26
URL: http://cazzis.blogg.se/
Postat av: Dennis

Arab utställning.........hahaha!

2010-03-11 @ 16:01:28
URL: http://baronlacroix.blogg.se/
Postat av: Malin

Supervacker skimmel!

2010-04-20 @ 21:43:16
URL: http://alifeofmalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback